בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר בעלי עסקים ובעלי מקצוע מפיקים לעצמם סרטי תדמית ומעלים אותנו ליוטיוב. ההחלטה שלהם לעשות כך היא מתוך הכרה שיוטיוב משמש כיום לכלי משמעותי לקידום עסקים מכל סוג שהוא.
אתר יוטיוב, כידוע, הוא אחד האתרים הכי פופולאריים ברשת, מבחינת צפיות הוא נמצא מקום שלישי בעולם, כשזמן הגלישה בו הוא עצום. יש לקחת בחשבון שמלבד זמן גלישה ישיר באתר, לא מעט גולשים צופים בסרטונים של יוטיוב דרך רשתות חברתיות כמו פייסבוק או דרך אתרים בהם הסרטונים מוטמעים.
ההחלטה להפיק סרטון לצורך קידום ביוטיוב, היא לא החלטה קשה מדי, כיום אפשר למצוא לא מעט חברות אשר עוזרות ליצור סרטונים כאלה, אלו יכולים להיות סרטונים רגילים בהשתתפות בעלי העסק או סרטונים מצוירים אשר נעשים באמצעות תוכנות מחשב שונות. הסרטונים הם בדרך כלל קצרים מאוד, גם בשביל שהגולש לא יאבד את הסבלנות שלו בזמן הצפייה וגם בשביל שהסרטון לא יכביד על האתר.
כעת עולה השאלה, כיצד קידום ביוטיוב יכול לעזור לבעל עסק וכיצד סרטון יכול ליהנות מקידום ולהיות פופולארי.
כיצד הקידום עוזר לבעל העסק
בדומה לקידום בגוגל או ברשתות חברתיות, הרי שכל תהליך של קידום נועד להביא חשיפה, ברגע שבעל עסק יוצר סרטון, יש לו מטרה אחת, להביא אותו לחשיפה בקרב קהל רחב והחשיפה תביא לכך שהקהל ידע מי עומד מאחוריו, כלומר יזכה את העסק ובעליו לחשיפה גדולה יותר.
הרעיון הוא שהסרטון יצליח להיות מעניין מצד אחד ושיווקי מצד שני, הוא יכול להיות שיווקי במובן הזה שהסרטון עצמו, באופן ישיר, ימכור את עצמו או באופן עקיף, כלומר הוא יהיה עד כדי כך טוב שהתוכן בו, גם אם לא יהיה בו מסר מכירתי, הוא יצליח למכור את עצמו.
הקידום של הסרטון יצליח להביא גולשים להתעניין בעסק, לבקש לדעת מי עומד מאחורי הסרטון, וכך מהסרטון הם יעברו לאתר או לעמוד בפייסבוק. על מנת להקל עליהם המעבר צריך להיות מיידי עם פנייה וקריאה לפעולה שכזו. אסור לתת לגולשים את הצורך לחפש או להחליט בעצמם אם הם רוצים לעשות זאת.
הקידום עוזר לבעל עסק גם במובן הזה, שדרך הסרטון הם יכולים לקדם עוד דברים, למשל הסרטון מדבר על כיצד לבצע פעולה מסוימת, אז במהלך הסרטון אפשר להציג מוצרים שונים ולמה משתלם לרכוש אותם. כך בעל העסק לא מציג סרטון שיווקי שהגולשים עלולים להימנע מלצפות בו אך אם הסרטון מכיל חומר שיכול לעזור לגולש ובד ובד מציע לו מוצרים או שירותים שונים איתם הוא יכול להצליח יותר בביצוע הפעולה, אז מן הסתם לא תהיה לו בעיה לצפות בזה ויתכן וזה אף יקל עליו לבצע את הבחירה.
בשביל לקדם את הסרטון יש להטמיע אותו ביוטיוב, אך גם ברשתות חברתיות, אתר האינטרנט של העסק וכן במאמרים שונים, כך החשיפה עליו תהיה רבה יותר מאשר באופן רגיל.