בכל הנוגע לפרסום ברשת, גוגל מהווה את הבמה הגדולה והמוצלחת ביותר לכל קמפיין פרסומי, בין אם מדובר בעסקים מתחילים ובין אם מדובר בעסקים וותיקים. למזלנו, גוגל מפתחת מדי פעם כלים וממשקים שעוזרים לבעלי עסקים לשפר ולייעל את הקמפיינים שלהם.
פרסום בגוגל
קיימות שתי דרכים עיקריות לפרסם בגוגל: האחת היא פשוט להתקיים ברשת, שכן אם האתר או העמוד נחיתה שלכם וכד' כבר עלה לאוויר, כעיקרון ניתן יהיה למצוא אתכם בגוגל ברוב המקרים, למן הרגע בו גוגל יסרוק את הדף שלכם לתוך אינדקס הדפים שלו. הדרך השנייה שאליה מתייחסים בדרך כלל בכל הנוגע לפרסום במנוע החיפוש, היא הפרסום הממומן, שהינו בעצם הצגת מודעות המוקפצות בפני הגולשים, בהתאם לשאילתא (מילות החיפוש). מערכת הפרסום של גוגל עובדת באמצעות שיטה יעילה ומתקדמת במיוחד שהינה PPC (שלם פר קליק, בתרגום חופשי) וכן, מבוססת על מילות חיפוש\ביטויי חיפוש שהגדרתם מראש, לאחר שהחלטתם על התקציב הרצוי עבורכם. אולם, לצד המערכת הבסיסית הזו, קיימים ברשת עוד מערכות וממשקים רבים שמסייעים ותומכים בפרסום שלכם בגוגל. להלן, נציג כמה מהם.
תכנון מראש של מילות המפתח מבית גוגל
מדובר בכלי חדש יחסית אשר מאפשר לכם לבדוק מראש את כדאיות ההשקעה במילות מפתח מסוימות, תוך הצגת תדירות חיפוש מוערכת של אותה המילה או אותו הביטוי וכן, הצגה של תקציב המוערך עבורם. החדשנות שבכלי הזה היא העובדה שהוא מקבץ בתוכו כמה אפשרויות שעד לא מזמן היו שמורות רק לכלים נפרדים, אם בכלל: חקר מילים, מידע על חיפושי הגולשים וסיוע בקביעת תקציב. מדובר בכלי פשוט וטוב, בייחוד לעסקים מתחילים שרוצים לקבל מושג כללי על עולם מילות המפתח וביטויי המפתח.
ייעול מודעות
לעיתים, ההתאמה בין המודעה לבין השאילתות הנפוצות בתחום (בהתחשב במילות המפתח) איננה ברמה גבוהה מספיק, דבר אשר פוגע בסופו של דבר בהצלחת הקמפיין. באמצעות הכלי הזה, פרסום גוגל מאפשר לכם לבחון את המודעות או הקמפיינים, על פי מאפיינים מסוימים שאתם יכולים לבחור מראש, והיא גם יכולה להציג בפניכם במקרים מסוימים גם את הסיבה.
וובסייט אופטימייזר של גוגל
מדובר בכלי המאפשר לכם לייעל את דפי הנחיתה בקמפיין, על ידי השוואת ההמרות הפוטנציאליות, או בחירה בדף נחיתה מסוים על פי קריטריונים אחדים. בהתחשב בעובדה שדף נחיתה הוא מרכיב בסיסי בקמפיינים רבים, וודאי של מתחילים, הכלי הזה הינו שימושי ביותר שמומלץ לכולם להשתמש בו.
ולסיכום: אל תשכחו את שאר הפלטפורמות של גוגל
בגוגל אדס עצמה יש פירוט של כלים שיכולים לעזור לכם, או אפשרויות שונות שגוגל מציעה כדי לייעל את השיווקיות, מספר ההמרות וכו'. את חלקם אתם וודאי מכירים, אולם סביר שחלק לא. אנו ממליצים לכם להכיר את כל הכלים שגוגל יכולה להציע לכם, לטובת הצלחת הקמפיינים העכשוויים והעתידיים.